Електронне звернення – це викладені в електронному документі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання), скарги, які подані автором в електронній формі за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.
Пропозиція (зауваження) – звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява (клопотання) – звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання – письмове звернення з проханням про визначення за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга – звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.
Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню:
● письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором (без зазначення ПІБ), тобто анонімне звернення;
● звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
● повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті;
● звернення осіб, визначених судом недієздатними.
* У разі необхідності до звернення додаються наявні у громадянина копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також копії інших документів, необхідних для розгляду звернення.